Nieuws Pers

8 augustus 2022

Beperkte bagageservice bij 100Km Dodentocht tijdens 53ste editie

100Km Dodentocht Kadee vzw schrapt de bagageservice in de post halfweg tijdens de 53ste editie van 100Km Dodentocht. Een tekort aan vrijwilligers maakt het de organisatie onmogelijk om deze service aan te bieden aan de deelnemers. Wel kunnen wandelaars hun bagage in bewaring geven in het centrum van Bornem.

Tijdens 100Km Dodentocht kan je normaal gezien een rug- of sportzakje afgeven in het centrum van Bornem. Dat brengen we als organisatie dan naar de post op 50 kilometer zodat je als deelnemer eventueel van sokken of dergelijke kunt wisselen. Eens aan de finish kan je jouw bagage opnieuw ophalen in het centrum van Bornem.
Om dit alles in goede banen te leiden, doet de organisatie beroep op zo’n 45 vrijwilligers. Dit aantal vrijwilligers werd niet gevonden.
Hierdoor besliste de organisatie om de bagage niet naar Opwijk te verplaatsen. De gratis service die we daar willen aanbieden, kunnen we niet realiseren met het beperkt aantal vrijwilligers dat er momenteel is.

We focussen ons dan liever op datgene dat we wel kunnen realiseren. Zo kunnen wandelaars nog steeds hun bagage in bewaring geven en na hun deelname afhalen. Afgifte en ophalen vindt plaats in de sporthal van O.L.V.P Bornem en niet zoals vroeger in het CC Ter Dilft.