22 juni 2020

Ianka Fleerackers meter van 100Km Covid Challenge

Viroloog Marc Van Ranst nam vorige week het peterschap van de 100Km Covid Challenge powered by Dodentocht op zich. Een meter kon dan niet ontbreken. Als Bornemnaar neemt Ianka Fleerackers met veel enthousiasme het meterschap op.

Als meter neemt actrice Ianka Fleerackers haar taak serieus op. Ook zij gaat de uitdaging aan om 100 kilomter te wandelen tijdens de 100Km Covid Challenge. Zij zal in tien keer 10 kilometer wandelen met telkens tien verschillende wandel- en gesprekspartners. Deze gesprekken zijn de kick-off van haar nieuwe podcastreeks ‘Brave New Human’. In deze podcast gaat Ianka op zoek naar hoe nieuwsgierigheid een rol speelt in een mensenleven, in het bedrijfsleven en in de maatschappij. Maar ook hoe we nieuwsgierigheid kunnen inzetten om een Moedige Nieuwe Mens te worden.

“Ik was twintig jaar lang ‘trottoirtoerist’ tijdens 100Km Dodentocht. Met grote bewondering zag ik duizenden wandelaars vertrekken. De ‘echte’ Dodentocht zie ik mezelf niet direct wandelen. Maar deze alternatieve editie is echt iets voor mij. Wandelen en terwijl een goed gesprek voeren vanuit nieuwsgierigheid, daar ga ik voor tijdens deze 100Km Covid Challenge”, vertelt Ianka Fleerackers.
Ben jij net zo nieuwsgierig om met Ianka Fleerackers mee te wandelen? Meld je dan aan via https://www.ianka.eu/Dodentocht2020

Meer dan 8 000 Wandelaars

Ondertussen volgen al meer dan 8 000 mensen het voorbeeld van Ianka Fleerackers. Tussen 13 juli 2020 en 9 augustus 2020 wandelen zij minimum 100 kilometer. “Uit de inschrijvingen komt duidelijk naar voor dat wandelen mensen van alle leeftijden in beweging zet. Momenteel zien we dat 1/4de van de deelnemers tussen de 40 en 49 jaar is. In deze leeftijdscategorie steken de dames er met kop en schouder bovenuit”, aldus Gunter Vergauwen, hoofdcoördinator 100Km Dodentocht. “Onze 100Km Covid Challenge halen voornamelijk mensen uit de provincies Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Limburg uit hun kot. Met bijna 3000 wandelaars staat de provincie Antwerpen op kop, gevolgd door Oost-Vlaanderen met ruim 2000 deelnemers. Vanuit de provincie Limburg nemen al meer dan 1500 mensen deel”.

Inschrijven voor de 100Km Covid Challenge kan nog steeds via www.dodentocht.be. Wie inschrijft voor 30 juni en hierbij een T-shirt bestelt, ontvangt dit T-shirt normaal gezien tegen 13 juli 2020. “Op die manier kan iedereen met T-shirt aan, aan de 100Km Covid Challenge starten”, besluit Gunter Vergauwen.