FAQ

Veelgestelde vragen

Misschien is je vraag al gesteld...

100Km Dodentocht vindt altijd de tweede vrijdag van augustus plaats. Dit jaar is dat op vrijdag 13 augustus 2021.

XX , XX kan je van 13 tot 17 uur jouw deelname-omslag afhalen in de sporthal van de Onze-Lieve-Vrouw-Presentatie (Temsesteenweg 10 in Bornem). Het is ook mogelijk om op vrijdag 13 augustus 2021 jouw deelname-omslag af te halen in de tent op het Kardinaal Cardijnplein in Bornem, dit tussen 13 en 20u30.

Na afronding van je inschrijving krijg je een bericht waarin je startnummer vermeld staat. Dit startnummer staat eveneens op je enveloppe en je badge. Een startnummer bestaat uit 1 tot 5 cijfers. Hiermee kunnen familie en vrienden je tijdens de Dodentocht snel opzoeken op onze tracking-pagina.

Een goed humeur, maar ook goede wandelschoenen en –kousen, regenkledij, zonnebescherming, petje, droge kledij, wc papier en eigen medicatie en eventuele tussendoortjes. Zaklamp en reflectoren zijn ’s nachts noodzakelijk.

Neem bij elk ongeval contact op met de organisatoren of het Rode Kruis. Vraag om een ongevalsaangifte in te vullen en zorg ervoor dat je naam, volledig adres én een omschrijving van het ongeval op de formulieren zijn ingevuld.

Iedere deelnemer is in Burgerlijke Aansprakelijkheid verzekerd tegen ongevallen en schade aan derden. Ziekte of kwetsuren als gevolg van het wandelen zijn NIET verzekerd. Transport per ziekenwagen is altijd op kosten van de deelnemer.

Wist je dat ...

Dit al de 51ste editie van de 100km Dodentocht is?

Omwille van veiligheidsredenen en het welzijn van het dier zijn honden (of andere huisdieren) niet toegelaten.

Op het wandelplannetje zijn de controleposten waar EHBO hulpposten zijn voorzien, aangeduid met een rood kruis (logo van het Rode Kruis).

Bij aankomst word je uitgescand, ontvang je een medaille en diploma, een attentie en een welgemeende proficiat.

Er is geen terugbetaling mogelijk wanneer je niet kunt starten.

Het station Bornem ligt op een boogscheut van het kerkplein (afhalen startkaart). Op de pagina Bereikbaarheid lees je meer hoe je gemakkelijk Bornem kunt bereiken.

De startzone gaat open om 18 uur. De eigenlijke start is voorzien om 21u00 stipt. Toiletten zijn voorzien in de omgeving van de startzone. Wildplassen is uiteraard streng verboden.

Wist je dat ...

Er 13.000 wandelaars de uitdaging aangaan om de 100km Dodentocht te wandelen?

Een deelnemers t-shirt kan je enkel bestellen bij je online inschrijving. Nadien is dit niet meer mogelijk. Voor een t-shirt betaal je 8 euro.

De omslag die je afhaalt, op één van de afhaaldagen of op de dag van de 100Km Dodentocht, bevat niet alleen je controlebadge. Het is het bewijs van je betaling en moet dan ook getoond worden bij het afhalen van je t-shirt.

De trackingpagina is pas actief vanaf de start, dus vanaf de eerste scanning.

Bij opgave in de controleposten zijn er bezemwagens om de wandelaars terug naar Bornem te brengen. Bij alle controleposten vind je de nodige herkenningspunten voor deze bezemwagens. Het is wel belangrijk om je steeds uit te scannen bij opgave.

Alle vragen, voorstellen, klachten en opmerkingen kunnen enkel schriftelijk overgemaakt worden aan Vzw 100 Km Dodentocht-Kadee t.a.v. Raad van Beheer, Puursesteenweg 373, 2880 Bornem. Rechtszaken zullen steeds behandeld worden door de rechtbank te Mechelen.